Leveranse, retur og bytte

1. Levering

  • Gratis frakt på ordre over kr. 449.
  • Vi pakker og sender din ordre i løpet av 1-3 arbeidsdager.
  • I Sør- og Midt-Norge er normal leveringstid fra Bring og PostNord 1-2 virkedager. Ellers i landet er leveringstiden 1-5 virkedager (mandag-fredag)
  • Vi leverer rett i postkassen/på døra eller post i butikk (PiB). Pakken sender til nærmeste PiB.
  • Ved forsinket leveranse, (uten at vi har opplyst om lengre leveransetid) vennligst kontakt oss på e-post: post@krispy.no.

2. Angrerett

  • Når du kjøper varer på internett har du som kunde 14 dager angrerett som gjelder fra tidspunktet du har mottatt vare du har bestilt.

    2.1 Når du bruker angreretten din

    • Du må informere oss om at du angrer kjøpet. Beskjeden skal sendes via e-post til post@krispy.no . E-posten må inneholde navn, adresse, e-post, ordrenummer samt hvilke produkt(er) returnerer gjelder.
    • Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og innen angreretten går ut (14 dager).
    • Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakke inn og i originalemballasje.
    • På refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke en sum som tilsvarer verdifallet sammenlignet med den opprinnelige verdien til produktet for brukt eller skadet produkt.

    2.2 Angreretten gjelder ikke for

    • Produkter som er forseglet av helsemessige- eller hygieniske årsaker, og der forseglingen er blitt brutt av deg.
    • Varer som raskt kan bli dårligere, eksempel mat.
      For mer om angrerettloven, se henne .

    3. Reklamasjon og klager

    • Alle produkter inspiseres før levering. Skulle produktet være skadet eller feilaktig sendt når det antas å være i samsvar med gjeldende lovverk å rette opp feilen uten omkostninger.
      • Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en mangelfull vare.
        • Klagen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.

          3.1 Hvordan gå frem ved reklamasjon

          • Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til siljehansen@krispy.no der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.
          • Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere lignende produkt refunderer vi deg for det mangelfulle produktet i samsvar med gjeldende lovverk. Vi står for returfrakten for godkjente klager.
          • Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at produktet ikke er skadet, er mangelfull eller lignende i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov. Les mer henne .

          4. Ansvarsbegrensning

          • Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå pga produkt.
          • Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller manglende levering fra leverandøren.
          • Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.